Aanmelden en wachttijd

Aanmelden kan via het contactformulier op de website of als u dit prettiger vindt, uiteraard ook telefonisch. Mocht ik niet direct bereikbaar zijn, dan kunt u een voicemail bericht inspreken met uw naam en telefoonnummer. U zult dan zo spoedig mogelijk worden teruggebeld.

Tevens kan uw huisarts of praktijkondersteuner ggz u aanmelden en uw verwijzing per (zorg) mail of post toesturen als u hiermee akkoord gaat. Dan zal ik vervolgens telefonisch contact met u opnemen.

Tijdens het telefonische contact, zal ik samen met u een eerste inschatting maken of u bij mij op de goede plek bent en vervolgens een intakegesprek inplannen. Tevens zal ik enkele gegevens noteren (o.a. naam en adres gegevens, uw mail adres, de naam van uw zorgverzekeraar en uw bsn nummer). Vervolgens ontvangt u een afspraakbevestiging en een zorgovereenkomst. Bij ieder behandeltraject dat van start gaat, stellen we samen een behandelplan op betreffende de inhoudelijke zaken en de zorgovereenkomst bevat de praktische zaken/ voorwaarden met betrekking tot een behandeltraject. De zorgovereenkomst ontvangt u samen met de afspraakbevestiging, zodat u dit document al door kunt lezen. Eventuele vragen hierover kunt u uiteraard tijdens het intakegesprek stellen. Als alles duidelijk is en u akkoord bent, zal de zorgovereenkomst tijdens de intake ondertekend worden en in uw dossier worden opgenomen

Bij het intake gesprek is het belangrijk om de volgende documenten mee te nemen:

  • Verwijsbrief van uw huisarts
  • Identiteitsbewijs

De praktijk is geopend op: maandag en dinsdag van 9.00 uur tot 17.30 uur en donderdag en vrijdag van 9.00 uur tot 14.30 uur. Op woensdag is de praktijk gesloten.

Op dit moment is de wachttijd tot intake 2-3 weken. Er is geen wachttijd tussen intake en start van de behandeling (update 22-2-2021).


Wanneer u de wachttijd te lang vindt, kunt u altijd contact opnemen met de zorgaanbieder of uw zorgverzekeraar vragen om wachtlijstbemiddeling. Uw zorgverzekeraar kan u ondersteunen, zodat u binnen 4 weken vanaf uw eerste contact met een zorgaanbieder een intake gesprek krijgt en dat binnen 10 weken vanaf de intake, de behandeling is gestart. Dit zijn de maximaal aanvaardbare wachttijden die door zorgaanbieders en zorgverzekeraars gezamenlijk zijn overeengekomen (de treeknormen).