Aanmelden en wachttijd

Aanmelden kan via het contactformulier op de website of als u dit prettiger vindt, uiteraard ook telefonisch. Mocht ik niet direct bereikbaar zijn, dan kunt u een voicemail bericht inspreken met uw naam en telefoonnummer. U zult dan zo spoedig mogelijk worden teruggebeld.

Tevens kan uw huisarts of praktijkondersteuner ggz u aanmelden en uw verwijzing per mail of post toesturen als u hiermee akkoord gaat. Dan zal ik vervolgens telefonisch contact met u opnemen.

Tijdens het telefonische contact, zal ik samen met u een eerste inschatting maken of u bij mij op de goede plek bent en vervolgens een intakegesprek inplannen. Tevens zal ik enkele gegevens noteren (o.a. naam en adres gegevens, uw mail adres, de naam van uw zorgverzekeraar en uw bsn nummer).

Bij het intake gesprek is het belangrijk om de volgende documenten mee te nemen:

  • Verwijsbrief van uw huisarts (zodat u uw behandeling vergoed kunt krijgen via de zorgverzekeraar)
  • Identiteitsbewijs
  • Verzekeringspasje

Momenteel bedraagt de wachttijd 1-2 weken (update 21-10-2019).

Wanneer u de wachttijd te lang vindt, kunt u altijd contact opnemen met de zorgaanbieder of uw zorgverzekeraar vragen om wachtlijstbemiddeling. Uw zorgverzekeraar kan u ondersteunen, zodat u binnen 4 weken vanaf uw eerste contact met een zorgaanbieder een intake gesprek krijgt en dat binnen 10 weken vanaf de intake, de behandeling is gestart. Dit zijn de maximaal aanvaardbare wachttijden die door zorgaanbieders en zorgverzekeraars gezamenlijk zijn overeengekomen (de treeknormen).